با ۱۲ برند معروف شکلات در دنیا آشنا شوید!

بازدید: 549 بازدید

بهترین مارک های شکلات در دنیا! میتوان بدون اغراق گفت یکی از پرطرفدار ترین خوراکی های جهان، که علاقه به آن کوچک و بزرگ هم نمی شناسد. درواقع شکلات یک خوراکی محبوب جهانی است که مردم سراسر دنیا طعم آن را دوست دارند. برخی از قدیمی ترین شرکت های جهان از چند دهه پیش بهترین شکلات را تولید کرده اند و سالها بهترین محصولات کاکائو را به بازار ارائه کرده اند.

جالب است بدانید که شکلات برای سلامتی بسیار مفید است. بوی شکلات امواج مغزیتان را افزایش می دهد که باعث آرامش می شود. این حرکت ضربان قلب ، فشار خون ، تعداد تنفس شما را کند کرده و جریان خون را به ماهیچه های اصلی افزایش می دهد. شکلات انواع مختلفی دارد اما باید بدانید که شکلات سفید از نظر فنی شکلات نیست، زیرا حاوی مواد جامد کاکائو یا دانه ی کاکائو نیست. برای تهیه یک پوند (۴۵۰ گرم) شکلات تقریباً ۴۰۰ دانه کاکائو نیاز است.

در واقع شکلات خالص طعمی دارد که هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد! ما برترین و بهترین مارک های شکلات را برای شما لیست کرده ایم تا انتخابی مناسب را انجام دهید، با ما در ادامه همراه باشید.

شکلات فررو روچر

Ferrero Rocher

فررو روچر Ferrero Rocher با شکلات های تولید شده توسط شکلات ساز ایتالیایی Ferrero SpA یکی از بهترین مارک های شکلات سازندگان شکلات در جهان شد. فررو روچر سومین برند برتر شکلات سازی جهان است. شکلات های فررو روچر اولین بار در سال ۱۹۸۲ توسط مایکل فررو در اروپا معرفی شدند و بخاطر ترافل شکلات شیری و تکه های فندق فراوان شهرت جهانی دارند. توپ های شکلاتی فرور روچر از یک فندق و یک روکش ویفری تشکیل شده و شکلات فندقی که با شیر شکلات پوشیده شده‌ است ساخته شده‌ است و روی آن هم تکه های فندق خرد شده ریخته می شود. این سبک شکلات ها معروف ترین شکلات های Ferrero Rocher هستند که طعمی عالی و شهرتی جهانی دارند.

شکلات فررو روچر

شکلات های فررو روچر یا شبیه به آن را حتما دیده یا تست کرده اید این شکلات های توپی درون ورق هایی طلایی رنگ پیچیده می شوند. برند تجاری kinder (تخم مرغ های شکلاتی همراه با اسباب بازی) که  برای بچه ها تولید می شود، شکلات توپی(Ferrero Rocher)، شکلات (Mon Cheri) و تیک تاک (Tic Tak) که یکی از معروف ترین قرص های نعنایی جهان است، همگی از خانواده این برند این ایتالیایی هستند .فرررو کارخانه هایی در اروپا از جمله آلمان ، فرانسه ، استرالیا و سپس در آسیا راه اندازی کرد. فررو سرانجام در منزل شخصی اش در (موناکو) در ۱۴ فوریه ۲۰۱۵ در ۸۹ سالگی  چشم از جهان فرو بست. شرکت فررو، هم‌ اکنون توسط پیترو و جیوانی ، پسران مایکل فررو  اداره می‌شود.در سال ۲۰۱۴  بلومبرگ مایکل فررو را جزو ۲۰  فرد ثروتمند دنیا اعلام کرد.

شکلات پچی  Patchi

پچی Patchi یک تولیدکننده شکلات در بیروت، لبنان  است که در سال ۱۹۷۴، توسط نزار Choucair، کارآفرینی که در سن یازده‌سالگی عشق خود را به شکلات کشف کرد ایجاد شده است. شکلات Patchi یک برند لوکس برای شکلات و هدایای شکلاتی است. پجه تمایز این شکلات با برندهای دیگر در ترکیب شکلات با مواد طبیعی و درجه یک است. بیش از ۵۰ نوع ماده طبیعی خوشمزه در لیست ترکیبی شکلات های Patchi وجود دارد. مشهورترین شکلات های Patchi مدل هایی است که از ادغام آجیل بوداده (فندق ، پسته ، بادام) ، Gianduja ، پوست پرتقال ، تکه های توت فرنگی خشک شده و موارد دیگر با شکلات مرغوب ساخته شده اند. به تازگی، Patchi 5 طعم عجیب و غریب جدیدی به منوی خود اضافه کرده که شامل ترکیب شکلات با Candon Candy ، Cheesecake ، کره بادام زمینی است که طعمی فوق العاده دارد.

مواد تشکیل دهنده شکلات های پچی

شکلات پچی از دانه های کاکائو از غلافهایی که روی تنه و شاخه های پایینی درخت کاکائو تئوبروما رشد می کنند ساخته می شود. این دانه های پرورش یافته ارگانیک از طریق انگلیس ، فرانسه ، ساحل عاج و هلند وارد می شوند. پچی از “شکلات های شیرینی پزی” با کیفیت پایین که از کاکائو بسیار کمتری دوری می کند که در بسیاری از موارد درصد کاکائوی خالص آن به ۷ درصد هم نمی رسد.

در عوض ، این شرکت از شکلات های طبقه بندی شده به عنوان کوورتور استفاده می کند – شکلات بسیار مرغوب و کره کاکائوی اضافی (۳۲-۳۹٪ اضافی). شکلات های این شرکت که با فناوری سوئیس تولید می شوند ، بدون تخم مرغ و بدون ژلاتین هستند. سبک آنها نزدیک به شکلات سوئیسی یا بلژیکی است. شکلات های پچی حاوی مواد نگهدارنده و طعم دهنده های مصنوعی نیستند. تمرکز این شرکت بر تولید محصولات دستی و با کیفیت بر اساس تصفیه شده ترین مواد اولیه و دستور العمل ها است.

پاچی خود را نه تنها به عنوان یک برند بلکه به عنوان یک سبک زندگی ارتقا می دهد ، مفهومی مبتنی بر بهترین کیفیت با تزئینات داخلی سفارشی بر اساس مضامین خاص. این شرکت برای اینکه تجربه کاملی از Patchi در اختیار مشتریان خود قرار دهد ، کالاهای خود را در فروشگاه های  منحصر به فرد ، شیک و در مناطق آزاد فرودگاه های بین المللی و هتل های بین المللی جهان به فروش می رساند.

بهترین مارک های شکلات | شکلات گیرادلی

Domingo Ghirardelli

دومینگو گیراردلی Domingo Ghirardelli که به نام چاکلیتر معروف ایتالیایی Domingo Ghirardelli  نام گذاری شده است، یک بخش آمریکایی از شیرینی پزی سوئدی lindt  و sprungli است و یکی از بهترین مارک های شکلات در جهان است. این شرکت که از سال ۱۸۵۲ ثبت شده است، سومین شرکت شکلات سازی در ایالات متحده است و دارای بیشترین تنوع طعم ها و گزینه های موجود در فروشگاه های گیراردلی است. این نوع که در نسخه های شکلات قلمی یا مربع های کوچک مینیاتوری به فروش می رسند که  شامل شکلات های شیری، شکلات کره بادام زمینی و شکلات نعنا هستند.

آقای گیراردلی با انکه ساکن سان فرانسیسکو در آمریکا بود اما نام کشور اصلی خود یعنی ایتالیا را در صنعت شکلات زنده کرد. از سال ۱۸۵۲ میلادی نام خانواده گیراردلی در صنعت تولید شکلات مطرح شد و به عنوان یکی از بهترین های این دنیای خوشمزه همواره مطرح بوده است.

شکلات گویلین Guylian

برند شکلات گویلین Guylian در بلژیک تولید شده است. در حال حاضر، این شکلات معروف در بیش از ۴۰ کشور جهان عرضه می شود. یکی از معروف ترین شکلات های بلژیکی با طراحی شگفت انگیز “Guylian”  است که با شکلات های دست ساز خود شناخته می شود. شکلات های گویلین اغلب شکلات هایی صدفی هستند که با مغز بادام، فندق و … پر شده اند. به علاوه، اسباب بازی های شکلاتی هم در برند شرکت Guylian شناخته شده هستند. شکلات Guylian عنوان برتر سال ۲۰۰۵ برای بزرگترین تخم مرغ عید مسیحیت را برنده شد و نام خود را در رکوردهای گینس ثبت کرد.

شکلات مارس

Mars bars

شکلات تخته ای مارس، یک شکلات میله ای بریتانیایی، اولین بار در سال ۱۹۳۲ در انگلیس تولید شد و توسط کمپانی معروف شکلات سازی “Cadbury” بعنوان کوورتر شکلات ساخته شد. خیلی از ما احتمالا این شکلات خوشمزه را تست کرده ایم. این شکلات شیرین عمدتا با نوقا و کارامل غلیظ تهیه می شود که با روکشی از شکلات شیری پوشانده می شود و در یک بسته بندی مشکی با نوشته قرمز مارس قرار می گیرد. همین بسته بندی و طرح شکلات باعث شناخته تر شدن آن شده است.

شکلات مارس به دلیل ترکیباتش ارزش تغذیه ای و کالری بالایی دارد و در هر بسته ۲.۲ گرم پروتئین، ۸.۵ گرم چربی و ۳۵ گرم کربوهیدرات دارد.اولین بار در سال ۱۹۳۲ در اسلوگ انگلیس توسط فارست مارس ، تولید شد. این شکلات در دو فرمول مختلف به فروش می رسد. در نسخه اصلی انگلیسی آن، شکلات های مارس از کارامل و نوقا پوشیده شده و از شکلات شیری تشکیل شده است.

در نسخه آمریکایی از شکلات مارس تولید شده دارای بادام تست شده همراه با شکلات شیری بود که بعدا کارامل نیز به این دستور اضافه شد. تولید نسخه آمریکایی آن در سال ۲۰۰۲ متوقف شد و سپس سال بعد با نام  “Snickers Almond” احیا شد. اسنیکرز از بسیاری جهات شبیه به شکلات مارس است و همانطور که گفتیم از نوقا، کارامل، بادام زمینی و شیر و شکلات تهیه می شود. اسنکیرز با ظاهر و طراحی ثابتی که در طول سالیان داشته یکی از بهترین برندهای شکلات در جهان است و یکی از پرفروش ترین شکلات ها در سرتاسر جهان شناخته می شود.

شکلات کدبری Cadbury

کدبری یک از محبوب‌‌ترین و پرفروش‌ترین مارک‌های شکلاتی است که در جهان رایج است. انگلستان در سال ۱۸۲۴ با مارک کدبری توسط جان کدبری آشنا شد و حال در بیش از ۵۰ کشور جهان مردم شکلات مورد علاقه خود را از برند کدبری انتخاب می‌کنند.

شکلات کدبری که اکنون تحت مالکیت شرکت آمریکایی موندلیز است، هر کسی را با هر سن و جنسیتی به خود جذب می‌کند و حتی در دورافتاده‌ترین مکان‌های دنیا نیز طرفداران خاص خود را دارد.

محصولات کدبری با هدف گسترش احساس شادی بین همه مردم ساخته می‌شوند و انتخاب ایده‌الی برای خوردن، تغییر روحیه، جشن‌ها و هدیه‌دادن هستند. برخی از معروف‌ترین محصولات کدبری همان‌هایی هستند که به شکلات شیری معروف هستند و با نام‌های دیری میلک، بورنویل، سلبریشن، فایو استار، جمز،‌ پرک می‌توانند بهترین فرصت برای ورود شما به جامعه بزرگ شیفتگان شکلات باشند.

شکلات تابلرون Toblerone

یکی دیگر از بهترین مارک های شکلات در جهان توبلرون است که این شکلات هم با ظاهر مثلثی و هرمی اش به یک برند شناخته شده تبدیل شده است. این شرکت اگرچه در کشور سوئیس قرار دارد و همه آن را به عنوان شکلات سوئیسی می شناسند اما مالکیت آن در اختیار شرکت آمریکایی Mondelez international Inc. است. توبلرون در سال ۱۹۰۸ و در شهر برن سوئیس توسط تئودور توبلر کار خود را آغاز کرد و به مرور با خلاقیت هایی که در زمینه تولید شکلات داشت به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. استفاده از نوقا، بادام و عسل در تهیه شکلات ها از جمله ابداعات منحصربفرد این برند شکلات سازی بوده است. جالب است بدانید که شکل مثلثی و هرمی شکلات های توبلرون در واقع برگرفته از کوه مشهور ماترهورن در رشته کوه آلپ سوئیس است.

شکلات لیندت اند اشپرونگلی

Lindt & Sprüngli

این برند غنی و ظریف از سال ۱۸۴۵ در زوریخ سوییس فعالیت خود را آغاز کرده است و به خاطر تولید بهترین شکلات سفید در دنیا مشهور است. تقریبا هیچکس نیست که بتواند به ترافل لیندور نه بگوید. ترافل لیندور یک توپ شکلاتی با پوسته‌ی شکلاتی محکم است و داخل آن با شکلات نرم پر شده است. این شکلات در طعم‌های مختلفی موجود است. لیندت و اشپرونگلی یکی از بزرگ‌ ترین کارخانه‌ های شکلات‌ سازی در جهان را در اختیار دارد و در شکلات‌های خود تنها از شیر و دانه‌ های کاکائو استفاده می‌ کنند. این شرکت علاوه بر ترافل به فروش شکلات تخته‌ ای، بستنی، کره‌ی بادام زمینی، کرم کارامل، مایع شکلات و غیره نیز می‌ پردازد.

شکلات لیندت اند اشپرونگلی

شکلات هرشی Hershey’s

شرکت هرشی معروف به هرشیز، یک شرکت چند ملیتی آمریکایی و یکی از بزرگترین تولید کننده‌ های شکلات در جهان است که در سال ۱۸۹۴ توسط میلتون هرشی تاسیس شد. محصولات شرکت هرشی بسیار زیاد و متنوع است که از جمله‌ ی آنها می‌ توان به شکلات‌ های بوسه‌ای هرشی (Hershey’s Kisses)، شکلات تخته‌ای، کیت کت (KitKat)، شکلات کره بادام زمینی رییز (Reese’s Peanut Butter Cups)، ووپرز (Whoppers) و غیره اشاره کرد.

شکلات گودیوا

Godiva

این شرکت بلژیکی در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد و شکلات‌ های شیرین با طعم‌ های مختلف را تولید کرده و به فروش می‌ رساند. تولیدات این شرکت تنها محدود به شکلات نیست و محصولات دیگری مانند ترافل، کاکائو، شیک، مایع شکلات، اسنک‌ های شکلاتی و قهوه نیز تولید می‌ کند. شرکت گودیوا محصولات فصلی را برای تعطیلات و موارد خاص تولید می‌ کند. شکلات‌ های این برند مشهور انتخاب خوبی برای مراسم عروسی و مهمانی‌ ها است.

شکلات میلکا Milka

یکی دیگر از بهترین مارک های شکلات سوییسی که ممکن است نام آن به گوشتان خورده باشد، شکلات‌های میلکا است. لوگوی این شرکت یک گاو صورتی با یک زنگ دور گردن آن است. میلکا شکلات‌ های خود را در بسته‌بندی و طعم‌ های مختلف ارائه می‌ دهد. برخی از طعم‌ های شکلات تخته‌ای میلکا شامل شکلات شیری، شکلات شیری بیسکوییتی، ماست توت‌فرنگی، کارامل، شکلات سفید و طعم فندقی است.

شکلات میلکاشکلات تئو

Theo Chocolate

آخرین شرکت‌ شکلات‌ سازی که در لیست محبوب‌ ترین برند های شکلات در جهان قرار می‌ گیرد، شرکت شکلات‌ سازی شکلات تئو است. این شرکت در سال ۲۰۰۶ در سیاتل آمریکا تاسیس شد و اولین تولیدکننده‌ ی کاکائو دارای گواهی تجارت در آمریکا محسوب می‌ شود. شرکت شکلات‌ سازی تئو دانه‌ های کاکائو را از جمهوری دومنیکن، کاستاریکا، ماداگاسکار و ونزوئلا تهیه می‌ کند. تئو علاوه بر فروش کارامل و اقلام خاص، شکلات را در شش گروه متفاوت به فروش می‌ رساند که شامل شکلات کلاسیک، نسخه‌ی محدود (Limited Edition)، فانتزی، مخصوص پخت‌وپز، شکلات مخصوص تعطیلات و غلات صبحانه‌ ی کودک می‌ شود.

یکی از محبوب‌ ترین انواع شکلات تخته‌ای تئو، شکلات تلخ بادام نمکی است که این شرکت آن را با مواد کاملا طبیعی و فاقد گلوتن درست می‌ کند. هدف شرکت شکلات‌ سازی تئو ارائه‌ ی محصولات کاکائویی ارگانیک به آمریکا است و از دانه‌ های واقعی کاکائو برای تولید شکلات‌ های خود استفاده می‌ کند.

دسته‌بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت